Vita
Theo Lieven ist Mitbegründer der VOBIS Microcomputer AG in Aachen/Deutschland, die bis zum Verkauf der Anteile an die METRO zum grössten PC-Händlers Europas heranwuchs. Nach dem Verkauf studierte er Betriebswirtschafts- und Volkswirtschaftslehre. Nach Promotion und Habilitation an der Universität St. Gallen wurde er 2017 zum Titularprofessor für Marketing ernannt. Der Schwerpunkt in der Lehre liegt im Produkt Marketing und Management. Forschungsschwerpunkte liegen im Branding (auch Behavioral Branding), Brand Personality, Brand Equity, und im Bereich der Electric Mobility.
Publikationen
Did Electric Vehicle Sales Skyrocket Due to Increased Environmental Awareness While Total Vehicle Sales Declined during COVID-19?
Sustainability, 2021, Vol. 13, 1–19.
Theo Lieven & Beatrice Hügler
Theo Lieven & Beatrice Hügler
Forecasting the trajectory of electric vehicle sales and the consequences for worldwide CO2 emissions
Journal of Cleaner Production, 2020, Vol. 261, 1–16.
Nele Rietmann, Beatrice Hügler & Theo Lieven
Nele Rietmann, Beatrice Hügler & Theo Lieven
How policy measures succeeded to promote electric mobility – Worldwide review and outlook
Journal of Cleaner Production, 2019, Vol. 206, 66–75.
Nele Rietmann & Theo Lieven
Nele Rietmann & Theo Lieven
How to create reproducible brand personality scales
Journal of Brand Management, 2017, 24 (6), 592–608.
Theo Lieven
Theo Lieven
Customers’ choice of a salesperson during the initial sales encounter
Journal of Retailing and Consumer Services, 2016, 32, 109–116.
Theo Lieven
Theo Lieven
The impact of brand gender on brand equity: Findings from a large-scale cross-cultural study in ten countries
International Marketing Review, 2016, 33 (2), 1–18.
Theo Lieven & Christian Hildebrand
Theo Lieven & Christian Hildebrand
Policy Measures to Promote Electric Mobility – A Global Perspective
Transportation Research Part A – Policy and Practice, 2015, Vol. 82, 79–83.
Theo Lieven
Theo Lieven