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Marketing Review St. Gallen

A Transfer Journal highlighting current marketing topics and insights from the perspectives of theory and practice.

Marketing Review St.Gallen highlights current marketing topics from the perspective of theory and practice. Business executives report on concrete experiences and strategies from everyday business. Scientists from leading European universities publish their latest findings in a way that is easy to read for practitioners. We are a journal based in St.Gallen, Switzerland, but we have an international outlook and would therefore like to offer access to our journal to English speaking authors.

The Marketing Review St.Gallen has pursued the goal of promoting the exchange between theory and practice in marketing for more than two decades. All submitted articles are subject to a double blind review process: Each entry is assessed anonymously by a scientist and a manager from corporate practice. The feedback from our reviewers leads to selection and improvement of the submitted contributions.

Publishers

Prof. Dr. Thomas BiegerOrdinarius für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung der Tourismuswirtschaft & Leiter des Instituts für Systemisches Management und Public Governance an der Universität St.Gallen (IMP-HSG)
Prof. Dr. Peter Mathias FischerAssociate Professor für Marketing an der HEC Paris & Akademischer Direktor des Creative Destruction Lab, AI Stream Paris
Prof. Dr. Johanna GollnhoferAssociate Professor für Marketing & Direktorin des Instituts für Marketing und Customer Insight an der Universität St.Gallen (IMC-HSG)
Prof. Dr. Dennis HerhausenAssociate Professor für Marketing an der Vrije Universiteit Amsterdam (VU Amsterdam) & Privatdozent und Lehrbeauftragter für Marketing an der Universität St.Gallen
Prof. Dr. Andreas HerrmannOrdinarius für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung der Methodenlehre & Direktor des Instituts für Mobilität an der Universität St.Gallen (IMO-HSG)
Prof. Dr. Christian HildebrandOrdinarius für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Marketings & Direktor des Institute of Behavioral Science & Technology an der Universität St.Gallen (IBT-HSG)
Prof. Dr. Sven ReineckeTitularprofessor für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Marketings & Direktor des Instituts für Marketing und Customer Insight an der Universität St.Gallen (IMC-HSG)
Prof. Dr. Thomas RudolphOrdinarius für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Marketings & Direktor des Forschungszentrums für Handelsmanagement an der Universität St.Gallen (IRM-HSG)
Prof. Dr. Christian SchmitzOrdinarius für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Vertriebsmanagements & Lehrstuhlinhaber am Sales Management Department der Ruhr-Universität Bochum sowie Lehrbeauftragter für Sales und B2B-Marketing an der Universität St.Gallen
Prof. Dr. Marcus SchögelTitularprofessor für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Marketings am Institut für Marketing und Customer Insight an der Universität St.Gallen (IMC-HSG)
Prof. Dr. Dr. h.c. Torsten TomczakOrdinarius für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Marketing & Direktor des Instituts für Marketing und Customer Insight und des Instituts für Mobilität an der Universität St.Gallen (IMC-HSG & IMO-HSG)
Prof. Dr. Dirk ZupancicLehrbeauftragter an der Universität St.Gallen & Geschäftsführer der DZP Prof. Dr. Dirk Zupancic Projects GmbH

Advisory Board

Prof. Dr. Dr. h.c. Klaus BackhausEmeritus, Westfälische Wilhelms-Universität Münster
Prof. Dr. Hans H. BauerEmeritus, Universität Mannheim
Andreas BalazsManaging Director / Owner; President of the Board of Directors, Eurodrink AG; Swiss Marketing
Dr. Hans-Jürg BernetBoard of Directors
Prof. Dr. Manfred BruhnEmeritus; Founder and Partner, Universität Basel; Prof. Bruhn & Partner AG
Prof. Dr. Christoph BurmannChairholder and Professor, Lehrstuhl für Innovatives Markenmanagement und Marketing an der Universität Bremen
Prof. Dr. Dr. h.c. Hermann DillerEmeritus, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Prof. Dr. Franz-Rudolf EschManaging Partner, ESCH. The Brand Consultants
Prof. Dr. Jürgen HäuslerRetired, former Chairman, Interbrand Central and Western Europe
Prof. Dr. Manfred KrafftDirector and Professor for Marketing, Institut für Marketing an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
Dr. Michael LöfflerVice President Sales Planning & Management, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Heribert MeffertEmeritus, Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
Prof. Dr. Anton MeyerFull Professor for Business Administration and Marketing, Ludwig-Maximilians-Universität München
Prof. Dr. Dominique von MattCo-founder and Chairman of the Board of Directors; Honorary Professor of Business Administration, Jung von Matt/Limmat Kommunikationsagentur; Universität St.Gallen
Felix RichterichChairman of the Board of Directors, Ricola
Urs RiedenerChief Executive Officer (CEO), Emmi Schweiz AG
Prof. Dr. Bernhard SwobodaHolder of the Chair of Marketing and Retailing, Universität Trier
Prof. Dr. Bodo B. SchlegelmilchProfessor and Head of the Institute for International Marketing Management, Wirtschaftsuniversität Wien
Prof. Dr. Christian SchmitzUniversity Professor of Sales Management and Chair of the Sales Management Department, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Hans-Willi SchroiffCEO and Founder; Affiliate Professor and Lecturer, MindChainge; European Business School, Oestrich Winkel
Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Hermann SimonFounder and Honorary Chairman, Simon-Kucher & Partners
Porträt Philipp Kaufmann

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Philipp Kaufmann
Editor in chief